tisdag 21 januari 2014

Bloosblasters skiva "Fnitter och skratt"


Jag fick i uppdrag att göra illustrationerna till Landskronabandet Bloosblasters skiva "Fnitter och skratt", som släpptes 2010. Det var roligt och jag gjorde många teckningar och skisser på bildidéer. Jag har sparat allt i ett kuvert som jag har i bokhyllan i ateljén. Lena Bergkvist, basist i bandet, och Dennis Westerberg, Bloosblasters sångare och frontfigur, är mina vänner. Lena lärde jag känna redan under studenttiden i Lund i början på 1990-talet. Vi bodde båda på Ulrikedal och hade småbarn.    


Om bloosblasters
Bloosblasters är ett genuint liveband. Även på skiva. Det är rock’n’roll, reggae och gladbloos, med starka melodier och humoristiska texter. Det är tajt och det är svängigt. Det är värme, glädje och det är på skånska.

http://bloosblasters.se/wordpress/


 
 
 
 

 
 
 
 

 
 
 
 

 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar